V této rubrice budu postupně zveřejňovat zkušenosti z různými typy detektorů. Dovážite-li do ČR radarové detektory a nebojíte se objektivního hodnocení pište na radary@seznam.cz

REKLAMA
http://antiradar.mmsound.cz
Prodej antiradarů Beltronics - Bel - Vector 965, 995, 975
Rušičky laserových měřičů Blinder M20 a M40 X-TREME

Testy a recenze detektorů

Použití přenosných detektorů v ČR je za podmínek instalace
neomezující výhled řidiče z vozidla zcela legální.

Radarové detektory nic nevysílají ani neruší,
pouze informují řidiče o přítomnosti radaru.

BEL 890

01.11.2000 Na trhu se před několika měsíci objevil staro-nový detektor, leč jeho označení (řada 8xx) nekoresponduje s tím, co umí. BEL 890 je přesně to, co Vám v České republice pomůže v horké chvíli a zaplatíte tolik, kolik využijete...bel_890.gif (11600 bytes)

Antiradar dostanete v krabičce téměř shodné se všemi typy oficiálně fy Cyberdyne Technologies dovážených detektorů. V krabičce je český a anglický návod na použití, výměnné upevňovací elementy, náhradní pojistka, káblíky,... no prostě to, co je třeba k tomu, aby Váš antiradar pracoval...Na obalu je zobrazen výrobek svým vezřením totožný s typem již dnes téměř neprodávaného BELu 845. Tento první dojem je, ale prudce zavádějící.

Opravdu jsem měl velké pochybnosti týkající se osvědčení dovozce, že model je stejně citlivý jako BEL 950 (za úplně jiný peníz !!!). Ale hned první setkání s hochy vybírajícími pokuty, mne přesvědčilo, že opravdu se jedná o velice kvalitní detektor. Při umístění policejního radaru po směru jízdy ho BEL 890 vyhmátnul na vzdálenost cca 150m, proti směru pak cca 500m. Přejezd kolem hlídky jsem provedl ještě jednou se zapnutým BELem 950 a tyto vzdálenosti byly téměř shodné (při detekci v protisměru zareagoval BEL 890 asi o 5m dříve).

Samozdřejmě, že něčím se BEL 890 musí od svého dražšího stájového kolegy odlišovat: jeho vybavení je téměř shodné s modelem BEL845, oproti kterému ma navíc hlasový výstup a samozdřejmě jinou citlivost. V porovnání s BELem 950 zde chybí Ku pásmo (používá se např v Německu, Rakousku...) a není možné zapnutí/vypnutí jednotlivých podpásem v daném pásmu (např. pro pásmo Ka jsou to u 950-tky podpásma 34.0GHz a 34.3GHz...) - což v Čechách stejně využít nelze.

Pokud vezmeme v potas specifické české podmínky (velice malý výkon radarů Ramer7, ale absence měření v jiných pásmech než Ka 34.0 a 34.3GHz), je tento radarový detektor tím pravým ořechovým: detektor s minimem falešných poplachů díky vypínatelností nepoužívaných pásem, a to včetně laserového. Integrací pásma Ka Narrow se navíc eliminují další plané poplachy v tomto pásmu, a navíc se zmenší pásmo prohledávání, a tím zrychlí odhalení radaru.

Dle vlastností, jaké BEL 890 má, ohlašují verdikt: Za své peníze v současnosti dostanete koupí tohoto typu nejvíce. Poměr výkon/cena: Za obnos menší než by jste dali za BEL 845 dostanete téměř plnokrevný BEL 950. No tomu říkám kup!

Cena: 11.900Kč včetně DPH.
Detektor pro test zapůjčil dovozce firma Cyberdyne. Tímto jí za to díky.

BEL 950 (VECTOR 950)  Europe

12.7.2000 Na nový model fy BEL jsem se moc těšil. Podle předběžných informací to měl být model se spolehlivosti o 50% větší než jeho starší bratr BEL 850 STi. A co praxe za půl roku?bel950

Vybaluji... V krabičce jsem našel nového Velkého batra na cesty v novém kabátě. Vypadá tak trochu jako Concord. Mne osobně se starý líbil víc. No ale tohleto není u antiradaru až tak podstatné, že... Dále v krabičce byly jako vždy u těchto antiradarů upravených firmou Cyberdyne na české poměry různé typy uchýtek, vyjádření  o legálnosti, návod....

Vyjel jsem a čekám, co bude... První den jsem neměl štěstí. Druhý den již to bylo lepší :))). Má duše testera zajásala. Ta krabička s červeným displejem zakvíkala a ozvalo se něco takového: "Kej ej bend". Hele, ono to i mluví!!! Ano u nás to je sice nepodstatné, protože tuhle a žádnou jinou hlášku uslyšíte pokaždé, když vás na něco podstatného  bude chtít antiradar upozornit. Ale kde jsou ti zatraceni křováci?!! Po dalších cca 200m, stáli s Mondeem v protisměru. No tohle sice 845 neuměla, ale podstatné je, co se bude, když potkám nějakou Felicií s novějším Ramerem 7, tj. se sníženým výkonem, a ještě navíc stojící po směru jízdy...

Musím pány vyvojáře z Belu pochválit, a informace, které jsem dostal před testováním potvrdit. Zde je rozdíl mezi starým a novým opravdu znát: Jestliže starší bratr BEL 845 reagoval na radar otočený po směru jízdy většinou až několik metrů před samotným měřícím vozem, nový BEL 950 je schopný zachytit i novější serie Rameru 7 cca na 100 - 20 m (to samozrějmě záleží na okolních podmínkách).

A co rušení...V návodu se píše: "Vzhledem k výrazně zvýšené citlivosti radarového detektoru jako celku se u řady 900 mírně zhoršila odolnost proti rušení z mobilních telefonů...". Částečně je to pravda: u osmsetčtyřicetpětky jsem za celou dobu jejího používání neměl ani jeden falešný poplach způsobený sítí GSM. Za oněch 5 měsíců však těchto "neudržení huby antiradaru bylo asi 5, což zase není až tak moc. Holt život je věcí priorit... Já se už ale asi vracet k staršímu bratrovi nebudu...

Pokud jde o rušení zabezpečovací technikou, automatickými dveřmi benzinových pump nebo supermarketů, neduh většiny detektorů ostatních značek, zde je věc totožná jako u typu 845: všechna pásma jsou vypínatelná. Antiradar je nastaven již při dodání tak, aby byl připraven ihned k provozu v ČR: zapnuto pásmo Ka v režimu Narrow, pásma X, K, a Laser vypnutá. Pokud jedete do zahraničí, pak je jen dle návodu zapnete...

Závěr: BELL 950 v úpravě pro Českou republiku je špičkovým detektorem, který výrazně předčí svými vlastnostmi celou serií 8 této firmy. Komfort provozu s tímto antiradarem je založen na detekci pouze frekvenčního pásma, ve kterém se rychlost opravdu měří a umocněn jeho schopností o výskytu radaru informovat včas, tak aby byl řidič na danou situaci na silnici včas, ale s rozvahou schopen reagovat. Investice do tohoto pomocníka a cestách sice není nízká, ale odpovídá tomu, co tato krabička umí. Když vezmeme ještě vzrůstající tendencí výskytů chlapíků s bílými čepicemi na cestách, je to určitě věcí zvážení...

Cena: 15.900Kč s DPH.
Detektor pro test zapůjčila firma Globalnet CZ. Tímto ji za to díky.

bellogo.jpg (1923 bytes)

BEL 845Sti-VECTOR 845 STi Europe

      Abych řekl pravdu detektor jsem instaloval do vozu se smíšenými pocity. Zkoušel jsem již několik detektorů různých firem a všechny trpěly stejnými neduhami – spousty falešných poplachů od různých čidel, pojítek bel845atd. zejména při jízdě městem a kolem čerpacích stanic nemluvě o mobilních telefonech třeba i v projíždějících autech. Prostě každou chvílí to pípá , leze to na nervy takže pravý poplach klidně přehlédnete.
Také z citlivosti to nebývá nejlepší.
      Všechny levné modely detekuji naše radary RAMER 7 velice pozdě někdy / za déště nebo mlhy/ vůbec nebo až tehdy dostanete-li se do přímého paprsku radaru – to už je však pozdě a pokuta je na světě.  Přirovnal bych to k  levnému mobilukterý vydrží v pohotovostním režimu pár hodin a tam kde ostatní klidně volají vy sledujete na displeji hlášky typu : searching for network nebo no service.

Detektor BEL 845 Sti Europe/Vector 845 Sti Europe/ jsem si nainstaloval 20.4.1999 v Praze. První moje cesta vedla na firmu do Spořilova a na ulici Hlavní v omezení na 40KM/h se detektor ozval poprvé spomalil jse a cca po 80 metrech jsem spatřil policejní felicii kombi zaparkovanou mezi dvěmi auty na přejezdu přes zelený dějící pás vozovky. Podotýkám, že během jízdy po Praze se detektor vůbec neozval a to ani během dvou telefonních hovorů z mobilu a tak jsem raději zpomalil ze 70 na 40 – udělal jsem dobře o 400 metrů dál kasírovali 3 hošíci řidiče modrého Renault Megane co jel přede mnou. Moje důvěra ke 845 Sti narůstala.
     Stejný den odpoledne jsem se vracel zpátky do Ostravy a kolem proslavených šedých budek ze stacionárními radary jsem jel “na jistotu” - ani v jedné nebyl radar. Na dálnici D1 Praha-Brno jsem uslyšel detektor pípat celkem třikrát : jednou měřili v protisměru za jízdy zeleným Passatem a dvakrát v mém směru na 158 km a u Devíti Křížů. Pokaždé detektor reagoval z párvteřinovým předstihem a měl jsem čas zpomalit. 
      V Brně jsem sjel z dálnice / návštěva u známého v Brně  Lišni/ a na vrcholku stoupání se detektor ozval zase – brzdím a vidím, že u Ford Rent Car autosalonu stojí “zašitý” tmavě modrý VW Passat a měří./mimochodem normálně bych zaplatil pokutu jel jsem v 50 asi 80kou./
     V úterý 27.4. jsem cestoval opět do Prahy a již v Ostravě Hrabůvce detektor zareagoval – skutečně asi po 70 metrech jsem minul tmavěmodrou felicii s “mikrovlnkou”. Další 3 poplachy na dálnici a opět 845 Sti zareagoval bezvadně !!!
      28.4. Praha –Brno-Praha 2x včasná detekce.
      29.4. jsem se vracel do Ostravy a opět 3 x včasná detekce na dálnici a jedná před vjezdem do Olomouce. Další týden skoro stejná trasa a opět detektor reagoval včas na několik “mikrovlnek”.

     Za celou dobu testu jsem najel s 845 Sti asi 3500 Km a pouze dvakrát se mi ozval falešný poplach – jednou slabě a krátce v Ka pásmu a jednou v Laser pásmu. Podotýkam, že laserem se u nás neměří.

     Veškeré poplachy jsou signalizovány akusticky a zároveň i na textovém displeji detektoru. Přístroj je velmi citlivý a finta úspěšné detekce spočívá ve speciálním firmware – K a X pásmo lze vypnout / u nás se nepoužívá/ a Ka pásmo má dva režimy Ka Wide a Ka Narrow – v Čechách se detektor nastaví na Ka narrow a detektor skenuje poměrně malé frekvenční rozpětí používané radary naši policie. Odolnost na frekvence mobilních telefonů je velmi dobrá.

     Bel 845 Sti je špičkovým modelem kanadského Beltronicsu a firma Cyberdyne s.r.o. z Prahy , která ho k nám dováží jej speciálně upravuje pro použití v ČR. Detektor je řádně schválen a homologován příslušnými orgány státní správy.

Je to první detektor , z velké spousty těch, které jsem již zkoušel,  který opravdu stoji za to mít.

Cena v ČR 13 800Kč./ není to málo ale poměr cena : výkon je super./
Detektor pro test zapůjčila firma Cyberdyne s.r.o.