REKLAMA
Zbraně policie Zde naleznete informace o policejních radarech RAMER 7 F a CCD a o způsobech měření rychlosti naši policii. |
|||||||||||||
Paprsek radaru je velmi úzce směrován a radar má na
rozdíl od zařízení používaných v zahraničí velmi nízký vysílací výkon.
Způsoby měření Radar je zabudován v přední části automobilu. Poznáme jej podle tmavého kulatého krytu parabolické antény o průměru cca 15 cm, umístěného v přední masce vozidla. Rychlost se měří buď ze stojícího vozidla nebo z jedoucího automobilu. Měření za stojícího vozidla ve městech Používá se zejména na místech, kde je rychlost snížena na 40 km/h. Policejní vozidlo je obvykle zaparkované na pravé straně silnice ( po směru jízdy ) a paprsek radaru směřuje také po směru jízdy. Vlastní změření rychlosti proběhne cca 20-30 metrů poté, co s Vašim vozem míjíte policejní automobil. Detektor v tomto případě zachytává jen odražené radarové vlny. Nutná je včasná reakce řidiče. Měření za stojícího vozidla v protisměru Není tak časté jako předchozí dva případy. Policejní automobil je zaparkován proti nám ( před zatáčkou nebo za vrcholem kopce ), nebo na protější straně silnice. Měření z jedoucího vozidla na dálnici Policejní vozidlo jede v pravém pruhu a měří rychlost vozidel, která míjejí policejní vůz v levém - rychlém pruhu. Situace je podobná měření ze stojícího vozidla, s tím rozdílem, že radar měří součet obou rychlostí ( policejní + Vaše vozidlo ). Naší výhodou je, že relativní rychlost je dána rozdílem rychlosti našeho a policejního vozu a my proto máme o něco více času na snížení rychlosti. Radar současně s automatickou kamerou je umístěn v kovové skříni podél silnice. V závislosti na nastavení měří rychlost buď v protisměru nebo po směru. Paprsek radaru je úzce směrován a odstíněn plechovým krytem. Odvetná opatření Jezděte opatrně a nespěchejte za každou cenu ! Dobrý řidič jezdí bezpečně, i když jede rychle. Jsou místa, kde můžete bezpečně jet rychlostí 130 km/h i více. Jen šílenec jede kolem zastávky autobusu, ze kterého nastupují nebo vystupují lidé, vyšší rychlostí než 40 km/h. Při poplachu se nejprve podívejte do zpětného zrcátka, než začnete brzdit. Nezapomínejte na to, že ten za Vámi třeba nemá ABS jako Vy a patrně je levnější zaplatit pokutu, než mít Trabanta v kufru. Jezdit rychle bez pokut je kombinace umění odhadnout situaci a rychle reagovat. Dobrý radarový detektor pomůže, ale nevyřeší ji za Vás. Nespoléhejte 100 procentně na detektor. Pokud najedete do paprsku radaru a máte silný poplach v Ka pásmu , zpomalte co nejrychleji s ohledem na dopravní situaci. Radar pravděpodobně buď za překážkou anebo v autě, které právě míjíte. Pokud k tomu už dojde, máte zpravidla 20-40 metrů na snížení rychlosti. Zvykněte si na charakteristický zvuk “zazvonění” poplachu v Ka pásmu a reagujte jen na něj. Chce to trochu cviku. Nejlepším detektorem radarů jsme my všichni !!! Je to běžné v celé Evropě tak to může fungovat i u nás !!! |
|